قیمت سه تار کاظمی

سه تار کاظمی یکی از مشهورترین و محبوب ترین سه تار هایی است که در بازار وجود دارد و نوازندگان حرفه ای آن را برای نواختن انتخاب می کنند. با توجه به قیمت سه تار کاظمی، انتخاب این سه تار بهترین گزینه برای نوازندگان می باشد زیرا کیفیت این ساز بسیار بالا می باشد.

صدای به وجود آمده توسط سه تار بسیار دلنشین است و می توان آن را به صورت تک نوازی نیز استفاده کرد. زیرا صدای سه تار نیازی به صدای ساز دیگری ندارد و به تنهایی صدای بسیار آرام بخشی دارد. از نظر روانشناسی بیان می کنند افرادی که به سمت نواختن ساز سه تار می روند، افرادی آرام و درون گرا می باشند. نواختن این سایز محدودیت سنی ندارد و تمام افراد با هر سنی می توانند به سمت نواختن این سایز بروند تا به آرامش برسند.

معرفی سه تار

یکی از زیباترین و محبوب ترین سبک های موسیقی بین ایرانیان، موسیقی سنتی می باشد که افراد بسیار زیاد و مشهوری در این این زمینه مشغول به فعالیت هستند. برای موسیقی سنتی از ساز های مختلفی استفاده می شود که یکی از آن ها ساز سه تار می باشد. ساز سه تار یکی از محبوب ترین ساز ها در بین ساز های سنتی می باشد که صدای بسیار دلنوازی دارد و فرد از شنیدن صدای آن احساس لذت می کند.

سه تار از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که از مهم ترین آن ها می توان به دسته سه تار، صفحه ی رویی، کاسه سه تار، پرده های نخی، کوک، خرک و ... اشاره کرد که هر کدام از این موارد وظیفه ی بسیار مهمی را بر عهده دارند به همین سبب باید برای ساخت هر کدام از این قسمت ها از بهترین مواد اولیه استفاده کرد تا کیفیت و صدادهی سه تار به بالاترین حد خود برسد. 

سعی کنید در زمان خرید ساز سه تار یک کاور محکم نیز برای سه تار خریداری کنید تا بتوان از آن در مقابل ضربه و نور شدید آفتاب محافظت کرد. علاوه بر این یک کاور مقاوم می تواند از ساز سه تار در مقابل رطوبت نیزمحافظت کند. برای خرید می توانید به فروشگاه های حضوری و اینترنتی مراجعه کنید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین ساز را انتخاب کنید. 

معرفی قیمت سه تار کاظمی

یکی از معروف ترین انواع سه تار ها، سه تار کاظمی نام دارد که بسیار شناخته شده می باشد و نوازندگان بسیار زیادی از آن استفاده می کنند. در ساخت سه تار کاظمی از چوب های بسیار با کیفیت استفاده شده است از مهم ترین این چوب ها می توان به چوب گردو و چوب درخت توت اشاره کرد. قیمت سه تار کاظمی در مقایسه با کیفیتی که دارد بسیار منطقی می باشد. 

برای ساخت قسمت های مختلف سه تار کاظمی از موارد زیر استفاده شده است:

  • برای دسته ی این سه تار از چوب گردو استفاده شده است تا مشکل تاب خوردگی در دسته به وجود نیاید و بتوان روی آن نقش هایی با ظرافت بسیار زیبا طراحی کرد. 
  • برای ساخت صفحه ی رویی ساز و کاسه ی آن از چوب کهنه ی درخت توت استفاده می شود زیرا این چوب در صدادهی ساز مشکلی ایجاد نمی کند و ماندگاری بالایی نیز دارد.
  • خرک سه تار کاظمی را می توان از جنس های مختلفی ساخت. مهم ترین آن ها شمشاد، چوب گردو و یا فوفل می باشند. 
  • برای ساخت شیطانک از استخوان استفاده می شود تا کیفیت بهتری داشته باشد.
  • پرده های این ساز از نخ های طبیعی ساخته می شود تا علاوه بر بالا بردن کیفیت، ظاهر آن نیز به صورت سنتی و اصیل باقی بماند.

قیمت سه تار کاظمی در مقایسه با کیفیتی که دارد بسیار منطقی است و افرادی که به صورت حرفه ای مشغول به نواختن سه تار هستند، می توانند سه تار کاظمی را انتخاب کنند. سه تار های نو و دسته دوم در بسیاری از فروشگاه های آلات موسیقی وجود دارند که بدون شک ساز های دسته دوم قیمت پایین تری نسبت به ساز های نو دارند. در نتیجه افرادی که توانایی مالی خرید سه تار کاظمی به صورت نو ندارند می توانند با توجه به قیمت سه تار کاظمی دسته دوم، این مدل را انتخاب کنند.

افزودن دیدگاه جدید