قیمت سه تار مشقی

سه تار یکی از ساز های خوش صدا و سنتی موسیقی ایران است که افراد زیادی به آن علاقه دارند و برای یادگیری موسیقی به سمت آن می روند. سه تار انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها قیمت متفاوتی با دیگری دارد. قیمت سه تار مشقی نسبت به دیگر ساز ها بسیار مناسب است به همین سبب افراد تازه کار می توانند از آن استفاده کنند. 

معرفی ساز سه تار

سه تار یکی از سنتی ترین ساز های ایرانی به شمار می رود که می توان صدای آن را در بسیاری از آهنگ ها و موسیقی های سنتی شنید. این ساز قدمت بالایی دارد و همچنان نیز توانسته افراد زیادی را به سمت خود بکشاند. ساز سه تار انواع و اقسام مختلفی دارد که می توان آن را بر اساس موارد مختلفی دسته بندی کرد. به طور مثال می توان آن ها را بر اساس جنس بدنه، نوع صدادهی، ساختمان و جزئیات ساز و ... دسته بندی کرد. 

ساز سه تار در واقع یک ساز مضرابی و زهی به حساب می آید که به وسیله ی انگشتان دست نوازنده نواخته می شود و صدای بسیار دلنشینی دارد. این ساز بیشتر در موسیقی های سنتی کاربرد دارد  و یکی از پرطرفدارترین ساز ها در بین تمام افراد می باشد و سن و سالی برای نواختن آن وجود ندارد. 

ویژگی های یک سه تار خوب

حتی اگر تازه کار هستید باید سازی را انتخاب کنید که ویژگی های یک ساز خوب را داشته باشد. زیرا یک ساز خوب می تواند صدادهی خوبی نیز داشته باشد و شما را در یادگیری ترغیب کند. از مهم ترین ویژگی های یک سه تار خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یک سه تار خوب باید از نظر ظاهری تمیز و بدون ضایعه باشد. در حقیقت نباید لاک و ضایعه ی اضافی روی بدنه ی ساز وجود داشته باشد زیرا دقت و ظرافت در ساخت می تواند یکی از بهترین ویژگی های سه تار خوب به شمار رود.
  • یکی دیگر از ویژگی های یک سه تار خوب، تاب نداشتن دسته ی ساز می باشد. برای تشخیص این مورد باید به فاصله ی سیم ها دقت داشته باشید.
  • وزن سه تار بسیار مهم است و باید بین دسته و کاسه ی ساز تناسب داشته باشد. در واقع نباید قسمتی از ساز سنگین تر از قسمت دیگر باشد تا نوازنده بتواند به راحتی ساز بزند.

معرفی سه تار مشقی

اگر بخواهیم ساز های موسیقی را از نظر نوع صدادهی و کیفیت تقسیم بندی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم. ساز های حرفه ای، نیمه حرفه ای و مبتدی. به ساز های مبتدی، ساز های مشقی نیز گفته می شود. سه تار مشقی نیز یکی از انواع مختلف ساز سه تار می باشد که برای افراد تازه کار و مبتدی بسیار مناسب است در ضمن  قیمت سه تار مشقی نیز بسیار مناسب می باشد.

افرادی که این ساز را برای یادگیری انتخاب می کنند باید بدانند که این ساز ظرافت بسیار زیادی دارد و باید در نگهداری آن کمال دقت را داشته باشند به همین سبب بهتر است در ابتدای کار از سه تار مشقی استفاده کنند. قیمت سه تار مشقی پایین است و به همین سبب افرادی که در ابتدای راه هستند و نیاز به تمرین زیاد دارند، این نمونه را انتخاب کنند. 

در شروع کار فرد باید مدام درگیر تنظیم کوک باشد که همین امر ممکن است مشکلات مختلفی برای ساز به وجود آورد به همین سبب توصیه می شود که در ابتدا افراد از سه تار های مشقی استفاده کنند. زیرا قیمت سه تار مشقی بسیار ارزان می باشد.

قیمت سه تار مشقی نو و دسته دوم

عوامل مختلفی روی قیمت سه تار مشقی تاثیرگذار می باشد که یکی از مهم ترین آن ها نوع سه تار مشقی می باشد. قیمت سه تار مشقی زیر ۴۰۰ هزار تومان باشد و شما می توانید با هزینه ی بسیار کم یک سه تار مشقی را خریداری کنید. 

برخی از افراد ترجیح می دهند در ابتدای کار از ساز های دسته دوم استفاده کنند که قیمت پایین تری را پرداخت کنند. بدون شک ساز های دسته دوم قیمت پایین ترین نسبت به ساز های نو دارند و شما می توانید برای یادگیری از آن ها استفاده کنید. 

افزودن دیدگاه جدید