۵ نکته ای که باید قبل از یادگیری ویولن بدانید.

قبل از پرداختن به متن اصلی بهتر است به اطلاعاتی در رابطه با تاریخچه ویولن بپردازیم.

اجداد شرقی ویولن

سازهایی مانند ویولن که در آن ها از کمان برای تولید صدا استفاده می شود، سازهای زهی آرشه ای نامیده می شوند. رباب عربی و ربک که در قرون وسطی در مناطق شرقی رواج داشت و در اسپانیا و فرانسه در قرن پانزدهم به طور گسترده ای نواخته می شد، جزو اجداد ویولن محسوب می شوند. در اواخر قرون وسطی، سازهای زهی کمان دار به نام کمانچه در اروپا ظاهر شد. و ساز هایی همانند، erhu چینی و morin khur در شرق با الهام از رباب تکامل یافتند و بنابراین آنها نیز از بستگان ویولن هستند.

چه کسی اولین ویولن را ساخت

در مقایسه با اجدادش، ویولن از نظر ظاهری و با گذشت زمان چندان تغییری پیدا نکرد. هیچ سند و مدرک معتبری مبنی بر تولد اولین ویولن ها وجود ندارد و فقط چند نقاشی و عکس در این باره یافت شده است؛ اما قدیمی ترین ویولن موجود در جهان مربوط به سال ۱۵۵۰ می باشد.

دو سازنده قدیمی ویولن در تاریخ ثبت شده که هر دو از شمال ایتالیا هستند: آندره آماتی از کرمونا و گاسپارو دی برتولوتی از سالن (گاسپارو دی سالن). دو سازنده ویولن، باعث گسترش و ظهور ویولن در سطح جهان شدند. ویولن های تولید شده توسط این دو نفر هنوز هم وجود دارند. در حقیقت، قدیمی ترین ویولن موجود امروزه یکی از ساخته های آندره آماتی در حدود سال ۱۵۶۵ است.

ویول، یکی از اقوام ویولن است؟

گرچه ویولن در اواسط قرن شانزدهم به جهان معرفی شد، اما ساز مشابهی در حدود قرن چهاردهم ساخته شد که ویول نام داشت. ویول در قرن شانزدهم و هفدهم رونق گرفت و در واقع ویولن و ویول در یک دوره با یکدیگرهمزیستی داشتند.

سازهای خانواده ویول دارای سوراخ صدای f شکل نیستند بلکه دارای یک سوراخ صدای C شکل اند که فقط کاربرد تزئینی دارند. ویولن نسبت به ویولن تعداد سیم های بیشتری دارد؛ و بدنه آن ضخیم تر از ویولن است.

حالا به موضوع اصلی مطلب بپردازیم:

اگر یک مبتدی هستید و فقط به این فکر می کنید که می خواهید ویولن نواختن را یاد بگیرید، نکاتی وجود دارد که باید در ابتدا بررسی کنید.

از همان ابتدا حرفه ای نخواهید بود

اگر می خواهید به عنوان یک مبتدی یادگیری ویولن را شروع کنید، به خاطر داشته باشید که نواختن این ساز کار دشواری است. هنگامی که برای اولین بار شروع به کار می کنید، مطمئنا همانند نوازندگان حرفه ای که در ویدیو های مختلف دیده اید نخواهید بود. با این حال، با تمرین، تمرکز و نظم در یادگیری دروس، هر هفته پیشرفت های چشمگیری خواهید دید. برای ویولونیست حرفه ای شدن راه درازی در پیش دارید، اما اگر مصمم باشید و به توصیه های معلم خود گوش دهید با گذشت زمان به یک نوازنده برجسته تبدیل خواهید شد.

ممکن است یادگیری نت موسیقی برای شما دشوار باشد

در آغاز، ممکن است یادگیری نت خوانی از روی برگه برای شما چالش برانگیز باشد که یاد بگیرید. توسعه این مهارت وقت و تمرین زیادی را می طلبد. با این وجود، هنگامی که این مهارت را کسب کردید، قادر خواهید بود تقریباً هر قطعه موسیقی را تمرین کرده و نواختن آن را به روشی کامل یاد بگیرید.

ویولن شما ممکن است پر سر و صدا باشد

به عنوان یک مبتدی اغلب متوجه خواهید شد که سر و صدایی که ویولن شما ایجاد می کند کاملا گوش خراش است. این اتفاق به دلیل نحوه نگه داشتن ویولن می افتد. یادگیری نحوه صحیح نگه داشتن ویولن به شما کمک می کند تا این صدای گوش خراش را کاهش دهید.

ممکن است لازم باشد چیزهای اضافی زیادی بخرید

اگر می خواهید یک نوازنده ویولن حرفه ای شوید، چیزهای زیادی وجود دارد که علاوه بر ویولن نیاز به خرید خواهید داشت. این موارد شامل رشته های اضافی، رزین، پایه موسیقی، تنظیم کننده، تاپ ژنده و راک و البته درس های موسیقی است. یادگیری نواختن ویولن بدون داشتن معلم واجد شرایط بسیار دشوار است، بنابراین توصیه می کنیم حتما از یک معلم خوب درس بگیرید.

شما همیشه باید تلاش کنید تا بهترین ویولونیست باشید

نوازندگان ویولن در جهان زیاد هستند. اگر می خواهید یک نوازنده ویولن حرفه ای شوید، باید تمرکز و اشتیاق داشته باشید تا بتوانید با بسیاری نوازندگان حرفه ای و عالی دیگر در این زمینه رقابت کنید.

دانستن همه این ها مهم است اگر واقعاً در تلاش برای یادگیری ویولن جدی هستید.

افزودن دیدگاه جدید