آموزش خوانندگی رپ

آموزش خوانندگی رپ از راه های شروع به رپ خوانی است. برای رپر شدن باید از سن پایین شروع کنید تا با زیاد شدن سن تان رپری قوی شوید. اگر شخصی قصد دارد که رپر خوبی شود، باید از سن کم آموزش های خوانندگی رپ را ببیند.

صفر تا صد آموزش خوانندگی رپ 

برای بیشتر طرفداران رپ سوال است که چگونه رپر شوند. این سوال یک سوال اساسی برای شخصی است که به رپ علاقه دارد. ما امروز برای شما مقاله ای را آماده کرده ایم که بتوانید سریعتر آموزش های لازم رپر شدن را ببینید. برای رپر شدن نباید فکر کنید که سن تان بالا برود بهتر است. اگر قرار است آموزشی در مورد خوانندگی رپ ببینید باید از سن پایین شروع کنید. بیشتر رپرهای موفق جهان از سن پایین شروع کرده اند. در نتیجه با زیاد شدن سن به یک رپر قوی و باتجربه تبدیل شده اند.

اگر می خواهید سبک رپ تان متفاوت باشد از سن پایین تکست بنویسید و تمرین کنید. برخی مراحل آموزش خوانندگی رپ عبارت است از:

بررسی تاریخچه رپ

قبل از گوش دادن رپ و نوشتن متن ابتدا ذهن خودتان را آماده کنید. بدین منظور تاریخچه رپ را بررسی کنید و در مورد خوانندگان رپ مطالعه کنید. شاید تا کنون در رپ خواندن فقط بله گفتن را بلد بودید اما حالا باید تحقیق و مطالعه بیشتری انجام دهید.

گوش دادن آگاهانه رپ

برای یادگیری رپ باید آگاهانه رپ را گوش دهید. منظور از گوش دادن آگاهانه، نهایت استفاده از هر کلمه و قافیه است. نباید تنها کلمات را بشنوید و حفظ کنید بلکه باید از کلمات الهام بگیرید. سعی کنید مهارت سایر رپرها را یاد بگیرید و آن را پرورش دهید. هر خواننده رپ با توجه به نقاط قوت خود شروع به خوانندگی رپ کرده است. شما باید نقاط قوت تان را بشناسید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

یافتن دوستان مرتبط

برای پیشرفت در یادگیری در محیطی قرار بگیرید که جو مشابه ای دارد. شما نباید دنبال رپر شدن باشید و در جمع دوستان علاقمند به پاپ حضور پیدا کنید. زمانی که در محیط های رپ قرار بگیرید ناخودآگاه فکر و بحث تان در مورد رپ خواهد بود. در ضمن ایده های جدیدی در مورد رپ به فکرتان می رسد.

حفظ کردن شعر

متن خوانندگان را حفظ کنید تا بتوانید بهترین متن آهنگ خود را بنویسید. آهنگ های که دوست دارید را حفظ کنید. فکر کنید ببینید چه چیزی سبب شده که متن خوانندگان در یاد مردم بماند تا از کلمات بهتری استفاده کنید.

خواندن از روی بیت

یک راه دیگر برای نوشتن متن و بالا بردن قدرت رپ، خواندن از روی بیت سایر خوانندگان است. موسیقی بدون متن صدای خواننده دلخواه تان را بیابید و مثل خواننده اصلی بخوانید. این روش سبب سوار کردن صدایتان روی بیت است و با سرعت بیت ها نیز بهتر آشنا خواهید شد.

نوشتن تکست

برای رپر شدن باید تکست بنویسید. اگر قصد دارید که تکست باکیفیت بنویسید باید همیشه بنویسید. شاید در زمان قدم زدن تکست خاصی به ذهن تان بیاید. پس همیشه یک خودکار و دفتر با خود داشته باشید تا کلماتی که به ذهن تان خطور کرد را بنویسید.

نوشتن مداوم

برای متفاوت بودن سبک رپ تان هر هفته بنویسید. در آخر هر هفته بهترین قافیه ها و کلمات را انتخاب کنید. در نهایت قافیه های خوب را برای موزیک خود استفاده کنید. هر هفته قافیه ها را دسته بندی و استفاده کنید تا تکست تان کامل شود. در ضمن این کار فقط با تلاش امکان پذیر است.

انتخاب خوش قافیه ها

برای مشهور شدن حتما خوش قافیه ها را جدا کنید. منظور از خوش قافیه کلمات کوتاه قابل تعویض است. گروه بزرگی از خوش قافیه بسازید تا شعر راحت تری داشته باشید.

                                                                  گوش دادن آگاهانه رپ

 

سایر مراحل آموزش خوانندگی رپ

دیگر مراحل آموزش های لازم برای خوانندگی رپ موارد زیر هستند.

فری استایل

فری استایل کنید، ریتم خود را انتخاب کرده و به صورت یکباره متن بنویسید. تمامی کلمات را با احساس بیان کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. دقت کنید که هرگز نباید جلوی دیگران فری استایل کنید. چرا که ممکن است اعتمادبه نفس تان پایین بیاید.

گذاشتن وقت

برای دیدن آموزش خوانندگی رپ وقت بیشتری صرف کنید. هرگز از خود انتظار نوشتن بهترین تکست را در روزهای اول رپر شدن نداشته باشید. روی متن های کوچک تمرکز کرده و فری استایل خود را تمرین کنید. متن آهنگ دلخواه تان را بی بیت بخوانید.

شرکت در جلسات

در همه جلسات رپ معلم تان شرکت کنید. شرکت در جلسات رپ سبب انرژی گرفتن شما می شود.

                                              شرکت در جلسات رپ و خواندن با با دوستان

رفتن به استدیو

بهتر است با تولیدکنندگان تان در ارتباط باشید. در استدیوهای نزدیک خانه تان دوستانی پیدا کنید تا بتوانید به آنجا بروید. در استدیو از روی بیت بخوانید. اگر شعر و بیت خود را دارید دیگر نیازی به تنظیم صدا و میکروفون نیست. با بودن در محیطی چون استدیو امکان همکاری بیشتری با دیگر رپرها خواهید داشت. همچنین امکان تشکیل گروه و خواندن رپ به صورت گروهی نیز فراهم خواهد شد.

پخش موزیک

بعد از ضبط آهنگ تان آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا طرفداران خود را پیدا کنید. 

پس برای آموزش خوانندگی رپ باید همین حالا شروع کنید. آهنگ دلخواه خودتان را حفظ کرده و در طول راه تکرار کنید. تکست بنویسید و فری استایل کنید تا حرفه ای شوید. در گروه های دوستدار رپ شرکت کنید و تعامل داشته باشید. در نهایت موزیک تان را در سایت بگذارید تا طرفداران تان زیاد شوند.

                                                            فری استایل کردن در رپ

چگونه یک رپر حرفه ای شویم

رپر کسی است که تکست را می نویسد و بیت خود را می سازد و می خواند. برای حرفه ای شدن در خوانندگی رپ باید تکنیک های خاصی را داشته باشید. برخی از این تکنیک ها عبارت است از 

خرید آهنگ های رپ

رپر شدن با گوش دادن به آهنگ های رپ امکان پذیر می شود. با سبک رپ بیشتر ارتباط برقرار کنید تا مهارت تان را بالا ببرید. 

قافیه پردازی

قافیه سازی جزء مراحل آموزش خوانندگی رپ است. هر روز قافیه بسازید تا در قافیه سازی حرفه ای شوید. 

با فلو تمرین کنید

منظور از فلو در رپر شدن، جریانی از قافیه و ریتم است. به عبارت دیگر سوار کردن هر قافیه روی ریتم را فلو می گویند. قافیه ها را روی ضرب جابه جا کنید تا بهتر بخوانید.

گوش دادن بیت

منظور از بیت موزیک خالی رپ می باشد. بهتر است قافیه بازی کنید، تند بخوانید و جامپ بزنید.

فری استایل

یک رپر خوب رپری است که فری استایل خوبی داشته باشد. حتما در جلسات رپ حضور داشته باشید تا قدرت قافیه سازی تان بالا برود. خود را نسبت به سایر رپرها بسنجید و سطح خودتان را بالا ببرید.

                                                                         گوش دادن آهنگ رپ

مواد لازم برای رپر شدن

از آموزش خوانندگی رپ با شما سخن گفتیم اما برای خواننده رپ شدن چه موادی را لازم داریم؟ برخی از مواردی که برای خوانندگی رپ لازم داریم موارد زیر می باشند.

  • رایانه یا لپ تاپ
  • نرم افزار acoustica permum (برای ضبط صدا)
  • میکروفن
  • نرم افزار  melodyne (برای افکت گذاری و تنظیم صدا)
  • نرم افزار adobe audition3 (برای آهنگ خالی)

موارد گفته شده برای آموزش خوانندگی رپ لازم است و در صورتی که قرار است حرفه ای رپر شوید به لوازم زیر نیاز دارید.

  • میکسر
  • کارت صدا
  • میکروفن  حرفه ای
  • یک محیط آرام مثل حمام

در صورتی که مکان مورد نظرتان برای رپر شدن، زیرزمین باشد بسیار عالی است. البته فراموش نکنید که دیوارها را حتما با پارچه بپوشانید تا صدای تان نپیچد.

آشنایی با مفاهیم مربوط به آموزش خوانندگی رپ

در شروع آموزش رپ باید با اصطلاحات زیر آشنا شوید.

اصطلاحات اولیه در رپ

  • تکست (متن شعر)
  • اینترو (جمله آغازین شروع آهنگ)
  • اوترو (جمله پایانی آهنگ)
  • ورس (شعر آهنگ)
  • بیت (آهنگ بدون کلام)
  • ریکورد (ضبط)

سبک های گوناگون رپ

رپ سبک های زیادی دارد و آموزش خوانندگی رپ شامل سبک های زیر می شود.

  • کل (تعریف از خود و کوچک کردن دیگران توسط خواننده)
  • گنگ (درمورد جنگ، پلیس و غیره)
  • پارتی (سبک مهمانی های شبانه)
  • لاو (در مورد عشق و عاشقی)
  • دیس لاو (در مورد شکست عشقی و خیانت)
  • دیس (عوض کردن سبک شعرهای سایر رپرها و به شکل خنده دار خواندن)
  • اجتماعی (در مورد مشکلات اجتماعی)
  • فان (سبکی خنده دار و طنز آمیز)

انتخاب نام مستعار

قبل از رپر شدن یک اسم برای خودتان انتخاب کنید. برای مثال چنانچه قصد دارید سبک اجتماعی بخوانید پس اسم اجتماعی برای خود انتخاب کنید. برای انتخاب اسم مستعار به موارد زیر توجه کنید.

  • فارسی باشد (نام تان فارسی و مطابق با سبک تان باشد)
  • کوتاه باشد
  • شبیه به نام سایر رپرها نباشد

۳ عامل موثر در رپر شدن

صرف نظر از آموزش خوانندگی رپ، سه عامل مهم در خوانندگی رپ موارد زیر است.

صدای خوب

هر رپر می بایست اعتمادبه نفس داشته باشد و با صدای خوب شعر را بخواند. برای خوب خواندن باید تمرین کنید. سعی کنید در تمرین صدای خود را عوض نکنید یا مانند رپرهای دیگر نخوانید زیرا صدایتان بد می شود. همچنین اگر قرار است یک متن غمگین بخوانید باید صدایتان غمگین باشد و بالعکس.

تکست خوب

یک تکست تهیه کنید. برای تهیه تکست خوب می توانید خودتان آن را بنویسید یا بخرید. 

نوشتن تکست

نوشتن یک تکست خوب با تمرین زیاد امکان پذیر است. رپر شدن نیازمند تکست باکیفیت و مناسب است. پس تمرین کنید که تکست را خوب بنویسید.

                                                                            نوشتن تکست رپ

خریدن تکست

یک تکست خوب را بخرید.

تهیه بیت

در آموزش خوانندگی رپ نیاز به بیت دارید. باید توجه داشته باشید که بیت تان با ریتم و تکست تان همخوانی و هماهنگی داشته باشد. در ضمن سرعت خواندن تان نیز باید با تکست و ریتم هماهنگ شود. بیت ها در دو نوع آرام و تند در بازار موجود هستند. شما می توانید بسته به سبک تان بیت مورد نظر را تهیه کنید.

تاریخچه آموزش خوانندگی رپ در جهان

برای اولین بار موسیقی رپ در سال ۱۹۶۰ میلادی ساخته شد. آموزش رپ در نیویورک آغاز شد. سه دسته رپ عبارت است از فلو، محتوای رپر و دلیور. برای رپر شدن باید با واژه های زیر آشنا شوید.

فلو

منظور از فلو، پیش بردن جریان رپ با آهنگ است.

دلیوری

شیوه گفتن لغات و شل بیان رپر است. از جمله موارد تأثیرگذار در دلیور؛ جنس صدا، حس، لهجه، لحن گفتار و ملودی است.

در نهایت در مورد آموزش خوانندگی رپ و رپر شدن باید گفت که باید از سن پایین شروع به تمرین کنید.

افزودن دیدگاه جدید