قیمت سه تار مفاخری

سه تار یکی از ساز های سنتی به شمار می رود که توانسته است افراد زیادی را جذب خود کند. با وجود سنتی بودن این ساز می توانید جوان های بسیار زیادی را پیدا کنید که ساز محبوبشان سه تار است. سه تار انواع مختلفی دارد که یکی از مشهورترین آنها سه تار مفاخری نام دارد. قیمت سه تار مفاخری نسبت به کیفیت و صدادهی آن بسیار مناسب می باشد. 

معرفی ساز سه تار 

سه تار را می توان یکی از نماد های معروف موسیقی سنتی در ایران به شمار آورد که بیشتر افراد با شنیدن صدای زیبای آن به یاد موسیقی های اصیل ایرانی و سنتی می افتند. کمتر موسیقی سنتی به گوش می رسد که سه تار در آن جایی نداشته باشد. زیرا سه تار صدای بسیار دلنشین و روح نوازی دارد و برای این سبک موسیقی بسیار مناسب می باشد.

سه تار از جمله ساز هایی است که می توان به صورت تک نوازی نیز از صدای آن لذت برد و حتما نیازی نیست که صدای ساز دیگری در کنار آن وجود داشته باشد.

هر سه تار از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که از مهم ترین آن ها می توان به دسته ی ساز، کاسه، صفحه ی سه تار، سیم، خرک، پرده، گوشی کوک، سیم گیر و ... اشاره کرد. برای بالا بردن کیفیت یک ساز باید به تمام این اجزا دقت شود و سعی شود در ساخت هر کدام از آن ها بهترین مواد اولیه را به کار برد. چوب های گردو و توت بهترین چوب ها برای ساخت سه تار می باشند.

معرفی سه تار مفاخری

یکی از معروف ترین و مشهورترین انواع ساز سه تار، سه تار مفاخری نام دارد که بسیاری از نوازنده ها از آن استفاده می کنند. افرادی که با ساز سه تار کار می کنند، بدون شک حتما نام استاد مفاخری را شنیده اند و از سه تار مفاخری استفاده کرده اند. دلیل شهرت این ساز، ویژگی های منحصر به فردی است که این سه تار دارا می باشد.  از مهم ترین ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این ساز، کیفیت ساخت آن می باشد. در ساخت این سه تار سعی شده است از بهترین چوب ها و مواد اولیه استفاده شود تا در طولانی مدت مشکلی برای ساز به وجود نیاید. 

دسته ی این ساز از چوب گردو ساخته شده است تا مشکل تابیدن دسته برای ساز به وجود نیاید. این مشکل از شایع ترین مشکلاتی است که ممکن است برای سه تار به وجود آید.

صدادهی مطلوب یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد ساز سه تار مفاخری می باشد. این امر به دلیل اندازه ی کاسه ی ساز می باشد. سه تار مفاخری دارای یک کاسه ی متوسط است به همین سبب مشکلات صدادهی مانند خفگی صدا، زنگ اضافه، اختلال در بالانس صدایی و ... در ساز شنیده نمی شود.

قیمت سه تار مفاخری یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن به شمار می رود. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این ساز، قیمت سه تار مفاخری مناسب است و افرادی که به صورت حرفه ای در این زمینه کار می کنند می توانند آن را انتخاب کنند. 

قیمت سه تار مفاخری نو و دسته دوم

قیمت سه تار مفاخری بر اساس نوع سه تار کمی متفاوت می باشد. برخی از سه تار های مفاخری به صورت ساده و برخی از آن ها به صورت سوخته نگاری و سوخته کاری در بازار وجود دارند. بدون شک قیمت سه تار مفاخری به صورت سوخته کاری و سوخته نگاری بالاتر از مدل ساده ی آن می باشد. 

برای خرید سه تار مفاخری به صورت ساده باید حدود ۶۰۰ هزار تومان و برای نمونه های سوخته کاری و سوخته نگاری باید حدود ۹۰۰ هزار تومان هزینه کنید. اگر قیمت ساز برایتان مهم نیست و به زیبایی آن اهمیت می دهید می توانید نمونه های سوخته کاری را انتخاب کنید. 

در برخی از فروشگاه های حضوری و اینترنتی می توانید نمونه های دسته دوم این ساز  را نیز پیدا کنید که بدون شک قیمت آن ها پایین تر از نمونه های نو می باشد. حدود قیمت این ساز های دسته دوم، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می باشد. 

افزودن دیدگاه جدید