قیمت سه تار غزل

سه تار یکی از خوش صداترین و زیباترین ساز هایی است که می توانید در فروشگاه های معتبر انواع مختلف آن را مشاهده کنید. یکی از بهترین این ساز ها، سه تار غزل نام دارد که نوازندگان زیادی اعم از مبتدی و حرفه ای از آن استفاده می کنند. قیمت سه تار غزل بسیار منطقی است و این سه تار بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. 

سه تار یکی از خوش صداترین و زیباترین ساز هایی است که می توانید در فروشگاه های معتبر انواع مختلف آن را مشاهده کنید. یکی از بهترین این ساز ها، سه تار غزل نام دارد که نوازندگان زیادی اعم از مبتدی و حرفه ای از آن استفاده می کنند. قیمت سه تار غزل بسیار منطقی است و این سه تار بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. 

آشنایی با ساز سه تار

سه تار یکی از جذاب ترین ساز های سنتی به شمار می رود که  صدای بی نظیری دارد و می توان صدای آن را به صورت تکی نیز گوش کرد. در بیشتر ترانه ها و موسیقی های سنتی می توانید صدای این ساز را بشنوید که به زیبایی موسیقی سنتی می افزاید.

چوب های مختلفی در ساخت این ساز به کار می رود که از بهترین آن ها می توان به چوب درخت گردو و چوب درخت توت اشاره کرد. زیرا این چوب ها ماندگاری بالایی دارند و باعث می شوند که صدادهی ساز سه تار بهتر شود. به هر میزان که چوب استفاده شده در ساز کهنه تر و قدیمی تر باشد، ساز قیمت بالاتری خواهد داشت و ارزش سه تار بیشتر می شود. در نتیجه قیمت سه تار غزل با چوب های کهنه بسیار بیشتر از قیمت آن با چوب های تازه می باشد. 

ساز سه تار را می توان از جهت های مختلف دسته بندی کرد. یکی از مهم ترین این دسته بندی ها، انواع ساز سه تار بر اساس مدل می باشد. از این نظر می توان سه تار را به سه دسته ی مشقی، نیمه حرفه ای و حرفه ای تقسیم کرد. سه تار مشقی برای افرادی مناسب است که در ابتدای راه هستند و قصد یادگیری این ساز را دارند. 

در زمان خرید سه تار باید فرد متخصص را به همراه خود داشته باشید و یا اینکه خودتان اطلاعات کاملی در مورد سه تار کسب کنید. به طور مثال در زمان خرید باید به وزن سه تار، ظاهر آن، رنگ پوششی ساز، تاب نداشتن دسته و ... توجه کنید تا سازی با کیفیت بالا خریداری کنید. 

معرفی سه تار غزل

سه تار انواع و اقسام مختلفی دارد که یکی از آن ها مدل غزل می باشد. این نمونه یکی از معروف ترین انواع سه تار می باشد که نوازندگان بسیار زیادی از آن استفاده می کنند. این سه تار برای تمام نوازنده های مبتدی تا حرفه ای مناسب می باشد و هر کسی در هر سطحی که باشد، می تواند از آن استفاده کند. از مهم ترین ویژگی های سه تار غزل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سه تار غزل صدای به نسبت کمتری در مقابل ساز های مشابه دارد اما اگر ساخت و طراحی آن دقت شود، می تواند صدادهی خوبی داشته باشد و شنونده صدای شفاف و دلنشینی از آن بشنود. 

یکی از ویژگی های مهم این سه تار، طول عمر بالای آن می باشد زیرا در ساخت آن از چوب توت و گردو استفاده شده است. به طور عمومی صفحه ی رویی و کاسه ی سه تار غزل از چوب توت و گوشی ها و دسته ی آن از چوب گردو ساخته می شوند. 

در ساخت سه تار غزل توجه زیادی به زیبایی و ظاهر آن شده است تا افراد بتوانند در کنار کیفیت، از زیبایی آن نیز بهره ببرند. برای این کار شما می توانید روی دسته و کاسه ی سه تار، رگه های ظریفی را مشاهده کنید که به زیبایی آن می افزاید.

قیمت سه تار غزل در مقایسه با کیفیت و ظاهر زیبایی که دارد، بسیار منطقی است و شما می توانید سه تاری با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید.

قیمت سه تار غزل نو و دسته دوم

قیمت سه تار غزل حدود یک میلیون تومان است که در مقایسه با سه تار های حرفه ای دیگر، قیمت منطقی دارا می باشد. افرادی که در سطح حرفه ای هستند می توانند این نوع از ساز سه تار را انتخاب کنند. در فروشگاه ها می توانید ساز سه تار غزل را به صورت دسته دوم نیز پیدا کنید که قیمت پایین تری نسبت به نمونه ی نو و دسته اول دارد. قیمت سه تار غزل به صورت دسته دوم حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

افزودن دیدگاه جدید