قیمت سه تار عزیزی

سه تار یکی از پرطرفدارترین ساز ها در بین ساز های سنتی است که انواع و اقسام متفاوتی دارد. یکی از معروف ترین آن ها، سه تار عزیزی نام دارد. قیمت سه تار عزیزی نسبت به کیفیت و صدادهی که دارد، بسیار مقرون به صرفه و منطقی می باشد. به همین سبب هر نوازنده ای می تواند از این ساز استفاده کند. 

این ساز یکی از ساز هایی است که می توان آن را به صورت تک نوازی استفاده کرد زیرا صدای آن بسیار روح نواز می باشد. صدای این ساز بسیار محزون و ظریف است و به همین سبب افراد زیادی که علاقه مند به موسیقی های سنتی هستند، صدای آن را می پسندند. 

برای خرید یک سه تار باید حتما فردی آگاه و متخصص را همراه خود داشته باشید و یا اینکه خرید خود را از فروشگاه های معتبر آلات موسیقی انجام دهید تا مشکلی در ساز وجود نداشته باشد و بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید و از صدای آن لذت ببرید.

معرفی ساز سه تار

یکی از خوش صدا ترین و خوش دست ترین ساز های سنتی، ساز سه تار نام دارد که می توان آن را به صورت تک نوازی نیز استفاده کرد. زیرا صدای آن بسیار دلنشین است و به تنها می تواند روح آدم را نوازش کند.

سه تار در ابتدای به وجود آمدن در دسته ی ساز های تنبور قرار گرفت اما در حال حاضر آن را در دسته ی تار ها قرار می دهند. از تغییرات مهم دیگری که در این ساز به وجود آمده است می توان به تعداد سیم آن اشاره کرد. در گذشته این ساز تنها سه تار داشت اما در حال حاضر می توان سه تار هایی را مشاهده کرد که دارای ۴ سیم هستند. 

برای ساخت سه تار باید از چوب درخت های مقاوم و مستحکم در کنار فلزات استفاده کرد تا بتوان سه تار هایی با کیفیت بالا طراحی کرد. نام سازنده ی سه تار ها درون کاسه ی سه تار حک می شود تا این امر نشانی از اصالت ساز باشد. 

نوازندگانی که جوان هستند و هنوز در نواختن ساز حرفه ای نیستند، می توانند ساز عزیزی را انتخاب کنند زیرا قیمت سه تار عزیزی بسیار مناسب است.  زیرا نوازندگان جوان نیاز دارند که مدام کوک های ساز را تغییر دهند که این امر ممکن است ایراداتی در ساز به وجود آورد. به همین سبب با توجه به قیمت سه تار عزیزی بهتر است در ابتدای کار و قبل از حرفه ای شدن، آن را انتخاب کنید. 

معرفی سه تار عزیزی

همانطور که در مطالب بالا بیان کردیم، سه تار ها دارای انواع و اقسام مختلفی هستند، که یکی از آن ها سه تار عزیزی نام دارد. این نمونه یکی از معروف ترین و مناسب ترین سه تار ها در فروشگاه ها می باشد که نوازنده ها می توانند از آن برای نواختن استفاده کنند.

برای ساخت ساز سه تار عزیزی، از چوب درخت گردو و چوب درخت توت استفاده می شود تا کیفیت ساز بالا رود و صدادهی آن نیز به مراتب بهتر شود. کاسه و صفحه ی رویی سه تار عزیزی از جنس چوب درخت توت می باشد و دسته ی سه تار از جنس چوب گردو ساخته می شود. چوب گردو بسیار مقاوم و مستحکم است به همین سبب از آن برای دسته ی ساز استفاده می شود تا شکستگی و تاب خوردگی در دسته ی ساز به وجود نیاید.

سه تار ها را می توان در فروشگاه های آلات موسیقی در دو نمونه ی ساده و ویژه مشاهده کرد. نمونه ی ویژه ی این سایز قیمت کمی بالاتری نسبت به نمونه ی ساده ی آن دارا می باشد. 

قیمت سه تار عزیزی بسیار مناسب است و افرادی که به این ساز علاقه دارند، می توانند با هر بودجه ای آن را خریداری کنند. قیمت سه تار عزیزی از ۴۰۰ هزار تومان شروع می شود و نسبت به دیگر ساز ها قیمت بسیار مناسبی دارد. در برخی از فروشگاه ها ساز های دسته دوم نیز وجود دارد که شما می توانید در صورت سالم بودن ساز آن را خریداری کنید. زیرا این ساز ها بدون شک قیمت بسیار پایین تری نسبت به ساز های نو دارند. قیمت سه تار عزیزی دسته دوم حدود ۲۰۰ هزار تومان می باشد. 

افزودن دیدگاه جدید