قیمت سه تار ظفری

یکی از خوش صداترین آلات موسیقی سه تار نام دارد که می توان مدل های مختلفی از آن را در فروشگاه های آلات موسیقی مشاهده کرد. یکی از حرفه ای ترین مدلهای این ساز، سه تار ظفری می باشد که کیفیت بسیار بالایی دارد. قیمت سه تار ظفری نسبت به دیگر مدل ها کمی بالاتر است که این امر به دلیل کیفیت بالای ساخت و صدادهی دلنشین آن می باشد. افرادی که به صورت حرفه ای از ساز سه تار استفاده می کنند، می توانند این ساز را خریداری کنند.

معرفی سه تار

ساز های اصیل ایرانی تنوع بسیار زیادی دارند که از بهترین آن ها می توان به ساز های کوبه ای، ساز های زهی، تار ها و ...اشاره کرد. در این بین سه تار یکی از محبوب ترین ساز هایی است که محبوبیت زیادی در بین افراد دارد.

سه تار را می توان یکی از قدیمی ترین ساز های سنتی ایران به شمار آورد که صدای بسیار فوق العاده ای دارد و در بیشتر موسیقی های سنتی می توانید صدای آن را بشنوید. قدمت این ساز به حدود ۲ هزار سال قبل می گردد و نشان می دهد که افراد از گذشته های دور به موسیقی و ساز علاقه مند بودند. برخی از افراد فکر می کنند که سه تار تنها برای افراد سن بالا مناسب است در صورتی که جوانان بسیار زیادی نیز به این ساز علاقه مند هستند و سه تار را برای یادگیری انتخاب می کنند. 

بهترین راه برای خرید سه تار، خرید حضوری می باشد اما اگر قصد خرید اینترنتی دارید، این کار را از فروشگاه های معتبر انجام دهید که در صورت بروز مشکل در سه تار، بتوانید آن را پس بدهید و یا اینکه تعویض کنید.

خرید یک سه تار خوب

اگر قصد دارید ساز سه تار را خریداری کنید، باید در زمان خرید علاوه بر قیمت سه تار ظفری به موارد مختلفی دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین ساز را با توجه به بودجه و شرایط خود خریداری کنید. 

نوع ساز

در زمان خرید ابتدا باید به میزان مهارت خود دقت کنید. اگر در ابتدای راه هستید و به تازگی قصد یادگیری سه تار را دارید، بهتر است در شروع کار از سه تار های مشقی استفاده کنید زیرا این ساز ها قیمت پایین تری دارند و اگر در زمان یادگیری مشکلی برای سه تار به وجود آمد هزینه ی زیادی را متحمل نشوید. 

جنس سه تار

در زمان خرید توجه کنید که ساز از چه چوبی ساخته شده است. زیرا بهترین چوب ها برای ساخت سه تار، چوب گردو و چوب درخت توت می باشد. زیرا این چوب ها مقاومت بالایی دارند و در برابر تغییرات آب و هوایی مستحکم هستند.

رنگ پوششی

روی تمام ساز های سه تار، در انتهای کار، رنگ پوششی زده می شود که باید به ضخامت استاندارد باشد. اگر رنگ بیشتر از میزان استاندارد باشد، صدادهی ساز با مشکل مواجه می شود. اما اگر این رنگ ضخامتی کمتراز حد استاندارد داشته باشد، به راحتی از بین خواهد رفت و ظاهر ساز با مشکل مواجه می شود.

تاب نداشتن دسته

شایع ترین مشکل در بین سه تار ها، تاب برداشتن دسته ی آن ها می باشد. به همین سبب در زمان خرید به دسته ی ساز دقت کنید که تاب نداشته باشد برای این کار به سیم های اول و آخر دقت کنید تا فاصله ی آن ها تا دسته، یکسان باشد.

معرفی قیمت سه تار ظفری

یکی از معروف ترین مدل های سه تار، سه تار ظفری نام دارد که می توان آن را جزء با کیفیت ترین سه تار ها به حساب آورد. در ساخت این سه تار از چوب های با کیفیتی همچون چوب گردو و توت استفاده می شود تا ماندگاری آن بالا رود و صدادهی آن نیز بهتر شود. 

قیمت سه تار ظفری حدود دو میلیون و هفتصد هزار تومان می باشد که نسبت به دیگر سه تار ها قیمت بالاتری دارد. البته این قیمت به دلیل صدا دهی و کیفیت بالای آن می باشد. اگر قصد خرید سه تار ظفری را دارید اما نمی توانید هزینه ی آن را بپردازید، باید به سراغ سه تار های دسته دوم بروید. زیرا قیمت سه تار ظفری دسته دوم بسیار کمتر از قیمت سه تار ظفری نو می باشد. قیمت این سه تار ها حدود یک میلیون تومان می باشد. 

افزودن دیدگاه جدید