کورلی، ویولن آغازهاست. تمام مشخصات یک ویولن آموزشی خوب را دارد. قیمت ویولن کورلی هم مناسب است. تا سطح متوسطه آموزش نیز می‌توان آن را پایه آموزش‌های‌تان قرار دهید. صدای خوبی دارد و قیمت مناسبش آن را در رده ویولن‌های پرفروش قرار داده است. یک سال هم گارانتی دارد. 

ویولن، سازی رویایی

ویولن سازی است با پهنه وسیعی از تعبیرگری. به این معنا که ظرفیت عاطفی گسترده ای در این ساز کوچک نهفته است. علاوه بر این که ساز محبوب موسیقی کلاسیک و مجلسی است در موسیقی فولکلور هم جایگاه شایسته‌ای یافته است. در واقع از وقتی که در عصر رنسانس، ساختار صوتی این ساز بهبود زیادی یافت، نه تنها درهای موسیقی کلاسیک بر روی آن چهارطاق باز شد؛ بلکه در موسیقی محلی نیز، جایگاه شایسته ای یافت. ساز ویولن سازگاری شگفت آوری با همه فرهنگ های جهانی و سنت‌های موسیقایی کلاسیک و محلی از خود نشان داده است. 

در قسمت بعدی با شما از ویژگی های ویولن خواهیم گفت. مطمئنا پس از دانستن این پیش زمینه و آگاهی از قیمت ویولن کورلی، خرید خوبی خواهید کرد.

ویژگی‌های صوتی و ساختاری ویولن

این ساز پرده‌بندی ندارد و نوآموز باید قابلیت های شنیداری خود را در روند آموزش تربیت کند. معمولا برای آموزش مبتدیان با پرده بندی ساز با نوارهای نازک چسبی، کار آموزش را آسان می کنند و پس از یادگیری، آنها را بر می دارند. 

شخصیت صدایی ویولن را می شود با کلماتی چون پرطنین، نافذ، صادق و پرحرارت توصیف کرد که با اندوهی نوستالژیک قاب بندی شده است.

قبل از آنکه سراغ قیمت ویولن کورلی بروید بهتر است بدانید که یک ویولن کامل از چند بخش تشکیل می شود. یعنی برای اینکه یک ویولن شخصیت صدایی اش را نشان دهد به ترکیب چند قطعه اصلی نیاز دارد :

  1. به جعبه طنینی یا رزونانس نیاز دارد. این جعبه از سه قسمت فوقانی، تحتانی و زهوارهای پیرامونی تشکیل یافته است. 
  2. دسته یا گردن: تکیه گاه سیم ها و دست نوازنده است. جعبه کوک در انتهای آن قرار دارد. گوشی های کوک به جعبه کوک وصل شده اند.
  3. خرک : پلی است که سیم ها و خرک را به هم ربط می دهد. خرک سیم ها را نگه داشته و تقسیم می کند. ارتعاشات سیم ها از راه خرک به جعبه رزونانس منتقل می شوند. 
  4. گریف: در امتداد دسته ویولن قرار دارد و به آن چسبیده است. گریف آن نواری است که انگشتان نوازنده با فشار سیم ها بر آن، گستره وسیعی از نت ها را می نوازند. 
  5. سیم گیر: از آبنوس ساخته می شود. در فاصله کمی از خرک تا انتهای ویولن کشیده می شود. 
  6. آرشه: کمانی است چوبی که رشته ای از موی اسب در امتداد آن کشیده شده و به دو سرش ثابت شده است. با آن بر سیم ها کشیده و ویولن را می نوازند.
  7. سیم‌ها: از جعبه کوک آغاز شده و در انتهای ساز به سیم گیر محکم شده اند. 

سیم ها بر سه نوع‌اند:

  • زه: از روده ساخته می شوند. صدای خیلی خوبی تولید می کنند. مشکل آنها در این است که زمان زیادی را برای رسیدن به کوک ثابت طلب می کنند. تغییرات آب و هوایی تاثیر مستقیمی بر آنها می گذارد. چون از روده درست شده اند با گذر زمان، چربی و نمناکی شان را از دست می دهند و باید هر چند وقت یک بار آنها را با روغن های ویژه مرطوب کرد.
  • فلزی
  • مرکب مصنوعی: ترکیبی از فلز و روده اند.

قیمت ویولن کورلی در بازار اصلی

قیمت ویولن کورلی در بازار موسیقی ثابت نیست. در حال حاضر این ویولن بین ۳ میلیون تومان تا ده میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت ویولن کورلی در بازار دست دوم

قیمت ویولن کورلی دست دوم در بازار دست دوم فروشی ویولن همان قیمت ساز نو در بازار است. به هر حال ویولن سازی است که کهنه آن، قیمت بیشتری دارد.

برای یادگیری این ساز اسرارآمیز و دلربا آماده هستی؟ امروز با مجموعه آموزش ویولن خنیاگر شروع کن و از پیشرفت و یادگیری لذت ببر.

ویولن خنیاگر