راه‌ها و روش‌های مختلفی جهت یادگیری و آموزش گیتار وجود دارد و در سراسر دنیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی، برنامه‌های آموزشی مختلفی در دسترس هنرجویان است، که به راحتی می‌توانند جهت یادگیری گیتار از آنها بهره بگیرند. یکی از این روش‌ها مراجعه حضوری در کلاس است، اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند در هر شرایط و هر زمان و مکانی آموزش‌ها را در اختیار خودشان داشته باشند، در نتیجه ویدیوهای آموزشی گیتار را انتخاب می‌کنند.

در شیوه یادگیری به این روش هم‌چنان می‌توانید از استاد استفاده کنید، اما به صورت آنلاین که از مزایای این روش صرفه‌جویی در زمان، هزینه کمتر و مهم‌تر از همه دسترسی به اساتید برتر است. بسیاری از هنرجویان با استفاده از این روش توانسته‌اند، دوره‌های موسیقی و بهترین برنامه‌ها را برای آموزش گیتار دریافت کنند. 

گیتار کلاسیک خنیاگر

در کنار این دو، روش دیگری است که در این مقاله می‌خواهیم بیش‌تر راجع به آن صحبت کنیم، استفاده از نرم افزارهای آموزشی گیتار. این روزها با نصب یک نرم‌افزار بر روی گوشی، سیستم کامپیوتری و لپ تاپ می‌توانید به راحتی استفاده کنید. البته توصیه می‌شود از این نرم افزارها در کنار یکی از دو روش دیگر استفاده گردد.

نرم افزارهای اندرویدی آموزش گیتار

Justin Guitar

این نرم‌افزار یکی از راه‌هایی است، برای افرادی که می‌خواهند از این طریق دوره آموزش تصویری گیتار پاپ را ببینند. در این نرم‌افزار امکان یادگیری گیتار با ویدیو در دسترس هنرآموزان قرار گرفته است. این برنامه را فردی به نام Justin Sandercoe تدارک دیده، که خود نوازنده حرفه‌ای است. ویدیوهای موجود در این نرم‌افزار برای افراد مبتدی بسیار مناسب است. ویدیوها بر اساس آموزش گیتار به صورت درس به درس جلو می‌رود و به گونه‌ای چیده شده، که اگر درسی را به اتمام نرسانده باشید، امکان ورود به درس بعدی را نخواهید داشت. این نرم‌افزار همچنین کتابی در اختیار هنر آموز قرار می‌دهد، که دارای آهنگ‌های مختلف بوده و هنرجو می‌تواند آهنگ مورد علاقه خود را از طریق آن بنوازد. این کتاب دارای آهنگ‌هایی با سبک‌های راک، پاپ و… نیز هست.

TrueFire

این نرم‌افزار آموزش گیتار کمی متفاوت‌تر عمل کرده و صرفا برای افراد مبتدی طراحی نشده است. در این نرم‌افزار می‌توانید معلم و سبک آموزش گیتار را خودتان انتخاب کنید. ابتدا باید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس درس‌های مرتبط با آن را که به صورت ویدیوهای آموزشی آپلود شده‌اند، دریافت کنید. در بخش بعدی نیز می‌توانید معلم مورد نظر خود را انتخاب و ویدیوهای آموزش گیتار مورد نظر خود را در این نرم افزار آرشیو و یا دانلود کنید، تا به صورت آفلاین نیز به آنها دسترسی داشته باشید. 


عضویت در مجله خنیاگر
این عضویت رایگان است. با عضویت در مجله خنیاگر، از مشاوره رایگان در هر مرحله از یادگیری موسیقی، اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و رویدادهای موسیقی بهره‌مند می‌شوید.

Coach Guitar

این نرم‌افزار آموزش گیتار نیز دارای ویدیو های آموزش گیتار از پایه مبتدی است؛ اما می‌توانید برای یادگیری آهنگ نیز از آن استفاده کنید. از دیگر امکانات این نرم‌افزار دیدن بخشی ویدیوها و یا همه آن است؛ تا قبل از اینکه به سراغ آهنگ بعدی بروید، می‌توانید آن بخش را تمرین کنید. اگر مبتدی هستید، می‌توانید در بخش Basics از آموزش آنلاین گیتار پاپ استفاده کنید و آکوردها و تکنیک های مورد نظر را یاد بگیرید. در بخش Songs نیز افراد مبتدی می‌توانند نواختن آهنگ را یاد بگیرند و در قسمت Levels درس‌های پایه‌ای را آموزش ببینید. 

آموزش گیتار

Songsterr

این نرم‌افزار آموزش گیتار مناسب افراد غیر مبتدی است. در این برنامه آموزش گیتار نیازمند تسلط به نت‌های موسیقی است. در فهرست آهنگ‌ها، شاهد گسترده‌ترین فهرست خواهید بود. 

آموزش گیتار

نرم افزارهای کمکی یادگیری گیتار

در آموزش گیتار اولین چیزی که باید یاد بگیرید این است که چگونه کوک گیتار را انجام دهید. برای کوک کردن ساز دستگاهی به نام تیونر طراحی شده است، که می‌تواند نت مورد نظر و میزان ژوست بودن آن را تشخیص دهد. برای اینکه در یادگیری گیتار این دستگاه همیشه همراه شما باشد؛ می‌توانید از نرم افزارهای کوک ساز و یا تخصصی کوک گیتار که قابلیت نصب بر روی گوشی را دارند، استفاده کنید. این نرم‌افزارها در سیستم‌های اندروید و ios به راحتی در دسترس هستند و تنها با دانلود، می‌توانید از آنها استفاده کنید. چند مورد از این نرم افزارها شامل n-Track Tuner، Guitar Tuna، Guitar Tuner Easy tune chords و… است.

گیتار الکتریک خنیاگر