قیمت سه تار هاشمی

ساز سه تار یکی از پرطرفدارترین ساز های سنتی به حساب می آید که انواع مختلفی دارد. سه تار هاشمی یکی از معروف ترین آن ها می باشد که افراد زیادی برای نواختن ساز سه تار به صورت حرفه ای از آن استفاده می کنند. قیمت سه تار هاشمی بسیار متنوع است و برخی از آن ها نسبت به ساز های حرفه ای دیگر قیمت بسیار مناسبی دارند. به همین سبب هر فردی با هر بودجه ای می تواند به راحتی یکی از ساز های سه تار هاشمی را خریداری کند. 

موسیقی یکی از محبوب ترین هنر هایی است که توانسته است افراد زیادی را در هر سن و سالی به خود جذب کند. برخی از افراد تنها به گوش دادن موسیقی علاقه مند هستند اما برخی از آن ها ترجیح می دهند که خود بتوانند سازی را بنوازند و از آن لذت بیشتری ببرند.

معرفی ساز سه تار

سه تار یکی از ساز های سنتی به شمار می رود که صدای بسیار دلنشینی دارد و بسیاری از افراد علاقه مند به موسیقی آن را برای نواختن انتخاب می کنند. صدای این ساز را می توانید در بسیاری از موسیقی های سنتی بشنوید زیرا این ساز یک ساز سنتی به حساب می آید. یکی از ویژگی های مثبت این ساز تک نوازی آن می باشد در واقع حتی اگر این ساز به صورت تکی نواخته شود، صدای بسیار زیبایی دارد و باعث آرامش و لذت افراد می شود. 

سه تار یک ساز زهی زخمه ای می باشد که به وسیله ی مضراب یا دست توسط نوازنده، نواخته می شود. برای ساخت این ساز بیشتر از چوب های گردو و توت استفاده می شود تا کیفیت و صدا دهی بالایی داشته باشد. 

برای خرید یک ساز مناسب و خوب باید حتما قبل از خرید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید و بدانید که یک ساز مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و یا اینکه حتما یک فرد آگاه و متخصص را همراه خود داشته باشید. از مهم ترین ویژگی های یک ساز سه تار خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ظاهر یک دست و صاف بدون وجود زائده های اضافی یکی از ویژگی های مهم یک سه تار خوب می باشد. در زمان خرید به ظاهر ساز دقت کنید تا ساز بافت یکدستی داشته باشد و تکه های چوب و چسب اضافی در آن وجود نداشته باشد. 

یکی دیگر از ویژگی های یک ساز سه تار خوب، تاب نداشتن دسته، سفت بودن تار ها و .... می باشد که باید حتما آن ها را چک کنید. 

هر سازی یک رنگ پوششی دارد که در انتهای کار به روی ساز زده می شود باید دقت کنید که این رنگ پوششی بیش از حد نباشد زیرا ضخیم بودن این رنگ، می تواند صدا دهی ساز را با مشکل مواجه کند و در واقع صدای ساز را خفه می کند. 

قیمت سه تار هاشمی

افرادی که در زمینه ی نواختن ساز سه تار در سطح حرفه ای هستند، می توانند با خیالی آسوده ساز سه تار هاشمی را انتخاب کنند. زیرا این ساز برای افراد حرفه ای بسیار مناسب می باشد. دسته ی این ساز از چوب گردو ساخته می شود و برای ساخت کاسه ی آن از چوب توت استفاده می شود. جنس و کیفیت این ساز بسیار مناسب است و می توان برای نواختن ساز به صورت حرفه ای از آن استفاده کرد. 

نکته ی خیلی مهم در مورد سه تار هاشمی، قیمت مقرون به صرفه ی برخی از آن ها می باشد. بیشتر ساز های حرفه ای قیمت بالایی دارند اما قیمت سه تار هاشمی بسیار مناسب است و افرادی که به صورت حرفه ای ساز می زنند و توانایی خرید ساز های گران قیمت را ندارند می توانند از این ساز استفاده کنند. ساز های ارزان قیمت هاشمی را می توان در فروشگاه ها به قیمت ۶۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان مشاهده و خریداری کرد. 

البته همانطور که گفتیم قیمت سه تار هاشمی متنوع است و می توان قیمت های بسیار بالایی از آن را نیز در فروشگاه ها مشاهده کرد. به طور مثال برخی از سه تار های هاشمی به صورت ۷ ترک و ۹ ترک قیمت بالایی دارند و برخی از آن ها ممکن است تا ۱۰ و ۱۵ میلیون تومان هم بروند. 

افزودن دیدگاه جدید