اگر دنبال یک ویولن آموزشی خوب می‌گردید، ویولن ویتنر گزینه خوبی است و طبیعی است که با توجه به این ویژگی بخواهید از قیمت ویولن ویتنر باخبر شوید. ویولنی با صدادهی خوب که تا سطح متوسط همراه شماست و به نیازهای تان به عنوان یک نوآموز سختکوش، پاسخ می دهد. 

ویولن سازی چهار فصل

پیش از آنکه از قیمت ویولن ویتنر پرده برداری کنیم، بیایید با هم این ساز بی نظیر را ستایش کنیم. ویولن، سازی است که بر یکی از شانه ها، بسته به راست دستی یا چپ دستی تان، قرار می گیرد؛ اما گویی که آرشه نه بر سیم ها، که بر قلب نوازنده کشیده می شود. به آن می توان ساز چهار فصل گفت. زیرا رازهای هر چهار فصل را در صدای خود پنهان کرده است. این ساز در میان سازهای زهی، بیشترین قدرت را در بازنمایی همه احساسات انسانی دارد. از عاطفی ترین احساس ها تا هیجانات تند و تاریکی چون خشم و افسردگی. در واقع ویولن، انسانی است که با آرشه نواخته می شود. این توانمندی به ساز قدرت شگفت انگیزی در بازنمایی عاطفی می بخشد. پس از آنکه ویولن با ابتکار کلودیو مونته وردی آهنگساز ایتالیایی و سازنده اورفه قدیمی ترین اپرایی که هنوز نواخته می شود، جایگاهی شاه وار در اپراها و کنسرت ها یافت، در میان ملت های جهان رواج زیادی پیدا کرد. از آن پس، ارکسترها و گروه های موسیقی تکیه زیادی بر آن پیدا کردند. به طوری که نیمی از سازهای هر ارکستری را ویولن ها، تشکیل دادند. در موسیقی مجلسی، گروه چهار نفره سازهای زهی، از خانواده ویولن است. خیلی از آثار جاودانه تاریخ موسیقی برای ویولن تالیف شدند یا دستکم ویولن در آنها، قهرمانی برجسته است. این حقیقت را می توان در آثار باخ، بتهوون، موتزارت، پاگانینی و دیگر آهنگ سازان بزرگ مشاهده کرد. 

ویژگی های یک ویولن پیر

کیفیت یک ویولن به کیفیت چوب جعبه طنینی، مهارت سازنده و رعایت اندازه ها و نسبت های بین قطعه ها و بخش های مختلف آن بر می گردد.  راز جالب و شگفت انگیز ویولن در این است که هر چه پیرتر می شود، صدایش جوان تر می شود. به این معنا که هر چه سازتان کهنه تر شود، کیفیت صدای آن زیباتر و عاطفی تر می شود. حتی چوب آن هم نرم تر می شود. لایه لاکی ویولن نیز از همین قاعده پیروی می کند و به مطلوب تر شدن صدای ویولن، کمک می کند. چوبی که ویولن از آن ساخته می شود معمولا چوب کاج است. چوب بریده شده، در وهله اول، برای خشک شدن، انبار می شود. اگر چوب ها پیش از خشک شدن، در ساخت ویولن به کار روند، پس از خشک شدن، اندازه نسبت ها در ساختمان ویولن به هم می ریزد. این کار صدای ویولن را خراب می کند. علاوه بر این، گرما، سرما، خشکی و نمناکی همین بلا را بر سر ویولن شما می آورند. پس پیش از توجه به قیمت ویولن ویتنر توجه کنید، به ساختمان آن دقت کنید.

مشهورترین ویولن سازان تاریخ

شهر کریمونا در ایتالیا در ساختن ویولن آوازه ای جهانی یافته است. خانواده های ویولن ساز آماتی و گوارنیری در این زیسته اند. چند شهر دیگر مانند برشا و ونیز نیز در کنار کریمونا به ویولن سازی مشهور شدند. از شهر برشا می توان به خانواده دالا کورونا، میشلی، انفراردی، کاسبارو و ماجینی اشاره کرد. در شهر ونیز، خانواده های لیناردو، گارنری، مونتاجنانا و سرافین مشهورند. 

اندرزهایی خوب برای یک خرید خوب

در هنگام خرید ویولن باید به چند جای ویولن توجه داشت :

  • جعبه طنینی یا رزونانس
  • دسته یا گردن
  • خرک
  • گریف
  • سیم گیر
  • سیم ها

قیمت ویولن ویتنر

قیمت ویولن ویتنر در بازار موسیقی، از دویست و پنجاه هزار تومان شروع می شود و تا پنج میلیون تومان هم می رسد. البته قیمت ویولن در بازار پر نوسان است و ممکن است این قیمت ها، تغییر کند. در هنگام خرید به قطعاتی که در بخش های بالاتر اشاره کردیم، توجه داشته باشید.

قیمت ویولن ویتنر در بازار دست دوم فروشی

قیمت ویولن ویتنر در بازار دست دوم فروشی ویولن و در دیوار، از دو میلیون تومان دیده می شود تا قیمت هایی که تا پنج میلیون تومان هم بالا می رود. خرید دست دوم کاری پر ریسک است. بهتر است که به هنگام خرید از آدم خبره ای، کمک بگیرید. با این حال ویولن هر چه قدیمی تر باشد، صدای بهتری دارد. شاید دلیل گرانی ویولن های دست دوم این باشد!

برای یادگیری این ساز اسرارآمیز و دلربا آماده هستی؟ امروز با مجموعه آموزش ویولن خنیاگر شروع کن و از پیشرفت و یادگیری لذت ببر.

ویولن خنیاگر