قیمت ویولن دست ساز اکبری چند است؟ ویژگی سازهای دست ساز ایشان چیست؟ چرا وقتی کسی فهرستی از قیمت ویولن‌های مختلف را به ما می دهد؛ نخوانده، یک نفس می‌پرسیم: قیمت ویولن دست ساز اکبری چند است؟ آیا استاد هوشنگ اکبری، از چوب‌های بهتری در ساختمان سازهایش بهره می‌برد؟ آیا راز ساخت یک ویولن خوب به سازنده اش بر می‌گردد؟ این سوال را از خود استاد اکبری هم پرسیده‌اند.

از وی پرسیده‌اند : استاد! ویژگی یک ویولن خوب چیست؟ آیا ویولن خوب، با چوبی مرغوب‌تر ساخته شده است؟ استاد اکبری در پاسخ این سوال گفت که همه چیز به استادکار بر می‌گردد. معمولا همه از مصالح یکسانی استفاده می‌کنند اما آنچه بازده یک استادکار را با دیگر استادان متفاوت و بلکه برجسته می‌کند، تجربه، شناخت و عشق است. کسی که دلباخته کارش نباشد، صرفا یک تکنسین خوب است نه استادکار. ساخت ساز و پرداخت آن، مانند تولد و رشد کودک است؛ اگر با مراقبتی عشق آمیز همراه نباشد، کودک ناساز از آب در می آید. تجربه هم حیاتی است. تجربه خمیرمایۀ عشق است. عشق به تجربه انگیزه می دهد و تجربه به عشق، بلوغ می بخشد.

با آگاهی از این واقعیت‌ها، بی شک با تأمل بیشتری به دنبال قیمت ویولن دست ساز اکبری خواهید بود. حقیقت را بخواهید ویولن هم، شایسته چنین عشق و تأملی هست. 

ساز ویولن: سرآغازها

ویولن سازی زهی است که صدایی نوستالژیک دارد. آوای ویولن به اندوهِ خاطره ای مهاجر می ماند. خاطره ای که در جستجوی میهن حقیقی خود به تمام دل ها، سر زده، اما در هیچ دلی، خانه نکرده است. همه ما، به این خاطره اندیشیده ایم. گویی خاطره ای مشترک و ازلی است. اما هیچ کدام مان، به یاد ندارد که این خاطره، تجربۀ زیستۀ کیست. پس چرا همه با این خاطره آشناییم؟ شاید صدای ویولن را در بهشت شنیده ایم؟ جایی که زمان چون کودکی نوپا، در زیر پاهای ابدیت، بازی می کرد و هیچ سرنوشتی هنوز آن قدر شهامت نیافته بود که پا بر زمین بگذارد؟ 

بی شک صدای آسمانی ویولن قدیمی تر از خود ساز است. پیکرۀ ساز، طبق آنچه تاریخ نگاران می گویند، در قرن نهم میلادی ساخته شد و پس از تولد، به خاطر قدرت بی نظیر خود، در ترجمه عاطفه به صدایی نافذ، به سروری سازهای زهی رسید. 

ساختمان ویولن

ویولن عموما از چند بخش تشکیل می شود : آرشه، جعبه رزونانس یا طنینی، دسته یا گردن، خرک، گریف، سیم گیر، و سیم ها. 

در هنگام خرید، پیش از اندیشیدن به قیمت ویولن دست ساز اکبری، با ریزبینی به چند جای ویولن دقت کنید. به بدنه آن نگاه کنید. نباید ترکی در آن دیده شود. چون هر گونه ترکی صدای ویولن تان را خراب می کند. چوب آرشه باید راست قامت باشد. به گوشی های کوک دست بزنید. نباید شل و ول باشند. کوک ساز شما به سلامت گوشی ها بستگی دارد. گوشی های شل، کوک را نگه نمی دارند. 

قیمت ویولن دست ساز اکبری

قیمت ویولن دست ساز اکبری در بازار متغیر است. این قیمت ها از یک میلیون و پانصد هزار تومان دیده می شود تا رقم بزرگی چون ۱۱۰ میلیون تومان. بنابراین پیش از خرید با استادتان مشورت کرده و برحسب نوع نیاز و منابع مالی تان، یک ویولن درخور و مناسب پیدا کنید.

بازار دست دوم فروشی ویولن دست ساز اکبری

در بازار ویولن دست دوم نیز قیمت‌ها متفاوت‌اند. قیمت‌ها البته پایین نیستند. قیمت ها از ۱۴ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان در نوسان‌اند.

برای یادگیری این ساز اسرارآمیز و دلربا آماده هستی؟ امروز با مجموعه آموزش ویولن خنیاگر شروع کن و از پیشرفت و یادگیری لذت ببر.

ویولن خنیاگر