یکی از گوش‌نوازترین آواها مربوط به دستگاه ویولن است. اما آیا از خصوصیات مهم این دستگاه مطلع هستید؟ آیا نام ویولن کاسینی به گوش شما خورده است؟ قیمت ویولن کاسینی چقدر است؟ قبل از هر چیز باید از خصوصیات مهم ویولن خوب مطلع گردید و از نکات یک راهنمای خرید ساز ویولن اطلاع داشته باشید.

مشخصات یک ویولن خوب و باکیفیت برای خرید

  • جنس چوب مرغوب و باکیفیت: یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب جنس چوب ویولن، توجه به تراکم و چگالی مناسب چوب، وزن سبک یا سنگین چوب و همچنین مقاومت چوب در برابر فشار است. جنس چوب مناسب تاثیر مستقیمی بر روی زیر و بم صدا در ویولن دارد.
  • جنس آرشه: از دیگر آیتم‌های تاثیرگذار بر روی صدای دلنشین ویولن، آرشه است. در خرید آرشه بهتر است به مواردی از جمله: وزن آرشه (وزنی برابر با ۶۰ گرم)، صدای تولید شده از آرشه، شکل آرشه و … توجه کنید.
  • ویژگی سیم‌ها: سیم‌های ویولن از انواع مختلفی برخوردار هستند که برای انتخاب آنها باید به سبک موسیقی بسیار توجه نمود. علاوه بر موارد ذکر شده توجه به سیم گیر نیز در این ساز زهی، بسیار مهم است.
  • اندازه ویولن: مهم‌ترین فاکتور برای خوب نواختن این ساز، مهار کردن ساده آن و گرفتن راحت ساز در دست است. این سازها از ابعاد مختلفی برخوردار هستند که با توجه به راحتی هنرجو، اقدام به استفاده از آنها خواهند نمود.

قیمت ویولن کاسینی

ویولن کاسینی از جمله ویولن‌های بسیار مرغوب است که به دلیل برخورداری از خصوصیات و ویژگی‌های برتر و شایسته، مورد توجه و استقبال بسیاری از نوازندگان مطرح، قرار گرفته است. در طراحی و تولید این محصول از بهترین و مرغوب‌ترین چوب‌ها بهره برداری شده است. ترکیب چوب افرا و چوب کاج در این ویولن، مقاومت، کیفیت و صدای دلنشینی را برای آن به همراه خواهد داشت. این ساز خارق العاده به سبب دست ساز بودن، صدای بی‌نظیر و ماندگاری حیرت انگیزی را در بر دارد.

این ویولن در دسته‌ی سازهای زهی حرفه‌ای قرار دارد و می‌تواند صدای دلنشین، جادو کننده و خاطره انگیزی را برای شما به همراه داشته باشد. از دیگر خصوصیات این ساز زهی می‌توان به گارانتی و ضمانت آن اشاره کرد. برخی از مدل‌های این ساز برای هنرجویان با سطح متوسط طراحی شده‌‌اند که نه تنها انگیزه‌ی آنها را برای یادگیری افزایش خواهند داد، بلکه یک ساز ماندگار با طول عمر قابل توجه نیز به شمار می‌روند. اما یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار بر روی خرید این محصول، قیمت آنها است. 

قیمت ویولن کاسینی دست ساز حرفه‌ای ۹۰۰

این ساز از سایز ۴.۴ با جنس صفحه پشت و کلاف افرای فردار اروپایی و جنس صفحه رو کاج اروپایی برخوردار بوده است. متریال گوشیها، چانه‌گیر، سیم‌گیر و گریف در این ساز زهی نیز آبنوس است. قیمت این محصول در بازار رقابتی به طور کامل مشخص نیست.

قیمت ویولن سل کاسینی

از این ساز زهی برای سطوح متوسط استفاده می‌شود. این ساز اغلب با ضمانت یک ساله به مخاطبین عرضه خواهد شد. اندازه استاندارد این ساز زهی ۴.۴ بوده و در طراحی آن از آرشه ۸ پر پاشنه آبنوس استفاده شده است. قیمت این ساز زهی ۳۴۹۰۰۰۰۰ تومان است.

تفاوت قیمت نو و دست دوم در ویولن کاسینی

این نوع از ویولن‌ها از جمله سازهایی هستند که در بازارهای دست دوم فروشی ویولن، کمتر می‌توان شاهد آنها بود. قیمت دست دوم ویولن کاسینی با توجه به سلامت آنها تعیین خواهد شد. لذا قبل از اینکه به قیمت آنها توجه کنید، حتما به سلامت این نوع از سازها توجه نمایید. 

برای یادگیری این ساز اسرارآمیز و دلربا آماده هستی؟ امروز با مجموعه آموزش ویولن خنیاگر شروع کن و از پیشرفت و یادگیری لذت ببر.

ویولن خنیاگر