برترین ویولنیست های تاریخ

شناخت برترین ویولونیست های تاریخ عنوان موضوعی است که در این مطلب از وبسایت گوش نوازان به آن پرداخته ایم. در کارنامه این هنرمندان محبوب، آثار فاخر بسیاری به چشم میخورد. ممکن است شما به عنوان یک علاقمند به موسیقی یا حتی هنرمند توانمند به این لیست اعتقادی نداشته باشید، می توانید با درج نظرات خود اطلاعات ارزشمندی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

محبوبیت ساز ویولون

ویولون با صدای گرم و خاص به عنوان یک ساز تکرار ناشدنی در اذهان عموم مردم از گذشته تا به امروز ثبت شده است به طوری که بسیاری معتقدند این ساز فقط متعلق به یک نسل خاص نیست بلکه قطعات و آثار فاخری که ویولونیست های توانمند به تصویر کشیده اند توانسته به راحتی دل افراد بسیاری از کوچک و بزرگ را به لرزه درآورد و روحشان را بارها و بارها پالایش کند.

مروری بر رزومه ویولونیست های برتر تاریخ

موسیقی زبان مشترک ملت‌ها و فرهنگ های مختلف است که از این شیوه قدرتمند می توان حتی به ریشه های فرهنگی نیز پی برد، در ادامه به رزومه ۱۲ ویولونیست برتر اشاره کوتاه می شود تا حداقل شناختی با شخصیت هنری این هنرمندان داشته باشید:

نیکولو پاگانینی

Niccolo Paganini, Italy

نیکولا از مفاخر موسیقی و هنر ایتالیا است که شهرت آثار قدرتمند ایشان نه تنها در اروپا بلکه در سراسر جهان پیچیده است. استعداد ناب و توانمندی را به خوبی می‌توان در آهنگ های این هنرمند محبوب و مردمی دید. ایشان علاوه بر تسلط در نواختن ویولون به مفاهیم و تکنیک های گیتار نیز آشنایی کامل داشتند.

پابلو دو ساراساته

Pablo De Sarasate

پابلو به‌عنوان یک ویولونیست مطرح از همان روزهای کودکی توانست استعداد خود را در عرصه موسیقی به اثبات برساند. به ارث بردن استعداد و توانمندی از پدر در رشد زودهنگام مهارت موسیقی ایشان بی تاثیر نبوده است. با اجرای کنسرت در سن ۸ سالگی قدم به دنیای حرفه ای آهنگسازی گذاشتند که می تواند گواه استعداد بینظیر نیز باشد.

آنتونیو ویوالدی

Antonio Vivaldi, Italy

اگر به کارنامه هنری آنتونیو نگاهی بیاندازید متوجه استعداد شگرف این هنرمند چیره دست خواهید شد به طوری که آهنگ های بی کلام ایشان توانست نگاه اغلب افراد حتی آنان که سواد موسیقیایی نیز نداشتند را جلب کند.

جالب آنکه این هنرمند به عنوان یک کشیش توانست لذت واضحی از موسیقی را به طرفداران هدیه بخشد.

آرکانجلو کورلی

 Arcangelo Corelli, Italy

آرکانگلو نیز دیگر ویولونیستی است که اصلیتی ایتالیایی داشت که توانست در وادی موسیقی با نواختن هنرمندانه ویولون و آهنگسازی های فاخر توانمندی خود را نشان دهد به طوری که افراد زیادی مایل بودند در محضر این استاد فرهیخته الفبای نوازندگی ویولون را بیاموزند و کسب مهارت کنند.

یاشا هایفتز

Jascha Heifetz, Russia

یاشار و پدر از نوازندگان مطرحی هستند که قطعات فاخری را به یادگار گذاشته اند. توانمندی و استعداد ذاتی یاشار در زمینه نواختن ویولن از سنین پایین حدود ۷ سالگی شناسایی شد که توانست با پرورش آن در کارنامه کاری خود موسیقی‌های جانفزا و درخشان متععدی به تصویر بکشاند.

اُله بورنمان بول

Ole Bornemann Bull, Norway

اوله را می توان از مفاخر محبوب و ماندگار نروژی دانست که با ترکیب ایده ها و مفاهیم پیچیده موسیقی توانست نه تنها در آموختن بلکه در نواختن ویولون همچون هنرمندان چیره‌دست ظاهر شود. در سال ۱۸۸۰ در سن ۷۰ سالگی چراغ عمر این هنرمند خاموش شد.

جوزپه تارتینی

Giuseppe Tartini, Italy

جوزف هنرمند اهل جمهوری ونیس بوده که شاهکار های آوایی با نواختن ویولن برجای گذاشته است که لذت بسیاری به شنوندگان ارزانی می دارد.

میشا المن

Mikhail Saulovich (Mischa Elman), Ukraine

میخائیل از دیگر هنرمندانی ویولون زنی است که اگرچه استعداد و نبوغ خود را از پدربزرگ که خود هنرمندی چیره دست بود به ارث برد اما تلاش و علاقه دست به دست هم دادند تا شهرت آثار ایشان به کشورهای مختلف نیز برسد اگرچه خورشید عمر ایشان در  ۵ آپریل ۱۹۶۷ غروب کرد.

فریتس کرایسلر

Friedrich “Fritz” Kreisler, Hungary

هنر و مهارت فریدریچ در نواختن ویولون را می‌توان با صدای گرم و خاص موسیقی اش بهتر درک کرد بی جهت نیست که به عنوان تک ستاره درخشان هنر در بین مردمان شناخته می شود، محبوبیت آثار نشان از فعالیت های ارزشمند این هنرمند فقید دارد.

دیوید اویستراخ

David Fyodorovich Oistrakh, Russia

کمتر کسی را می توان یافت که با آثار دیوید این هنرمند روسیه ای آشنا نباشد که در نواختن ویولون شهره عام و خاص است. حضور در جمع دوستانه هنرمندان برجسته ای همچون شوستا کوویچ، پروکوفیف و … میتواند مهر تاییدی بر توانمندی های ذاتی ایشان نیز باشد.

ایتساک پرلمان

Itzhak Perlman, Tel aviv

پرلمان به عنوان یکی از هنرمندان ماندگاری است که فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه نواختن ویولن، تدریس موسیقی و رهبری ارکستر بر جای گذاشته است. بد نیست بدانید که حتی موسیقیدانان برجسته نیز معتقدند ایشان در زمره بزرگترین و مشهورترین ویولونیست قرن بیستم هستند.

آثار فاخر پرلمان می‌توانند الفتی که با ساز ویولون دارد را به تصویر بکشد. دریافت جوایز متعدد به ویژه جایزه گرمی تاحدی زحمات ایشان را پاسخ داده است. قدرت اجرای این هنرمند به عنوان ویولونیست در تیتراژ فیلم فهرست شیندلر را می توان بهتر درک کرد که باید به کارنامه درخشان ایشان افزود.

آندره ریو

André Rieu, Netherlands

آندره لیون ماری نیکولاس ریو نوازنده سرشناس ویولون بوده که اجرا های بی نظیر ایشان همواره با استقبال پرشور مردم مواجه شده است البته استعداد این نوازنده فقط محدود به ویولن نیست بلکه به عنوان رهبر ارکستر هلندی نیز توانمندی خود را به تصویر کشیده است.

تاسیس گروه ارکستر یوهان اشتراوس را نیز باید به رزومه درخشان ایشان افزود.

سریع ترین ویولنیست روی کره زمین

بن لی لقب سریع ترین ویولن زن را به خود اختصاص داده است. شاید باور آن سخت باشد که این هنرمند ۳۲ ساله بتواند دیگر رقبا را کنار بزند داشتن تجربه ۲۷ ساله نواختن شاید تاثیر بسزایی در این رکورد زنی داشته باشد.

برای تشخیص دقیق برترین ویولن زن سرعتی، ضربان های الکترومغناطیسی به عنوان معیار فعالیت مغز برگزیده شد. شاید اگر بدانید که بن لی حدود ۱۵ نت در هر ثانیه می‌نوازد تفاوت عملکرد را با دیگر هنرمندان درک کنید، این آمار ۴ برابر سریعتر از دیگران است.

داشتن استعداد نوازندگی و تجربه بالا در این رکورد بن لی تاثیرگذار بودند اما ایشان عامل اصلی را اجرای تمرین های بسیار می داند که توانست نام خود را به عنوان سریع ترین ویولون زن در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت کرده و دین خود را به پشتیبانی پدر و مادر علاقه مند به موسیقی به نوعی ادا کند البته این هنرمند قدردان تلاش های همکار موسیقی خود خانم لینزی نیز بوده است و نقش ایشان را تاثیرگذار یاد کرد.

 

افزودن دیدگاه جدید